CASE STUDY: Jak wykorzystać funkcjonalności Facebook Sklep

Facebook Sklep, choć w Polsce dostępny jeszcze w uproszczonej wersji, może stać się cennym wsparciem dla rynku e-commerce w Polsce.

Długo wyczekiwana przez e-handel funkcjonalność pozwala użytkownikom na zapoznanie się z produktem danej marki bez konieczności opuszczania portalu. Największa rewolucja tj. przejście przez pełen proces zakupowy w obrębie Facebooka dostępna jest na razie w Stanach Zjednoczonych, jednak już obecne rozwiązania pozwalają zauważyć realne korzyści.

Praktycznie od początku uruchomienia Facebook Sklep w Polsce, funkcję tę uruchomiliśmy dla producenta odzieży męskiej Lancerto, co w konsekwencji ma przyczynić się do wzrostu zasięgu i zaangażowania użytkowników. W pierwszej kolejności do sekcji Sklep dodaliśmy elementy odzieży wraz z kartą produktową zawierającą szczegółowy opis, zdjęcie oraz cenę. Następnie utworzyliśmy post w formie zdjęcia, gdzie powyższe części garderoby otagowaliśmy, a dzięki opcji „Products shown” widoczne są również w formie karuzeli bezpośrednio pod postem. Po powiększeniu zdjęcia i najechaniu kursorem na konkretny produkt wyświetla się więcej szczegółów, odnośnik do strony produktowej, a dodatkowo każdy produkt linkuje do zewnętrznej strony sklepu.

Rys. 1: Otagowane produkty pojawiają się w formie karuzeli, źródło: facebook.com/lancerto

Jak mówi nasza Head of Programmatic Buying, Lena Krzemieniewska, dzięki wykorzystaniu otagowanego produktami posta, kampania przyniosła dwukrotnie wyższy wskaźnik zaangażowania niż pozostałe działania prowadzone dla marki w obrębie Facebooka. Facebook Sklep pozwala użytkownikowi zapoznać się z produktem bez konieczności opuszczenia portalu, dzięki czemu w momencie, gdy przejdzie on do e-sklepu, ich współczynnik bounce-rate może znacząco się zmniejszyć.

lancerto3

Rys. 2: Karta produktowa linkuje do wybranej podstrony e-sklepu, źródło: facebook.com/lancerto

Nowy rodzaj postów pozwala na lepsze wyeksponowanie produktów i zwiększenie świadomość marki wśród użytkowników. Jest to także ciekawy sposób na komunikację z fanami. Nawet w wersji niezawierającej wszystkich funkcjonalności może być bardzo dobrym rozwiązaniem dla małych e-commerców. Dzięki kartom produktowym przedsiębiorca nie musi zakładać rozbudowanego panelu sprzedaży i angażować zewnętrznych dostawców usług. Wystarczy, że posiada stronę internetową z formularzem zamówienia bez opcji koszykowych.

Wielu użytkowników zaczyna traktować Facebooka nie tylko jako portal społecznościowy, a jako „drugi Internet”. W związku z tym powstaje pytanie, jaki wpływ na rynek e-commerce będzie miał Facebook Sklep i na ile sklepy internetowe przeniosą swoją sprzedaż z własnych stron na Facebooka. Zapewne odpowiedź poznamy w niezbyt odległej przyszłości.

Share Button