jak sprzedawac na facebooku
1

Jak sprzedawać na Facebooku? cz. I

Facebook daje coraz więcej możliwości, by jeszcze szybciej trafić do klienta. Jak efektywnie wykorzystać jego potencjał? Odpowiadamy na podstawie współpracy z męską marką odzieżową Lancerto.

Jakichkolwiek zalet Facebooka jako medium reklamowego nie chcielibyśmy wyliczać, wszystko sprowadza się do jego dwóch cech:

  • oferuje atrakcyjną, natywną formę kreacji reklamowych,
  • agreguje ogromną ilość danych o swoich użytkownikach.

Te cechy sprawiają, że prowadząc kampanie reklamowe za pomocą Facebooka, jesteśmy w stanie osiągać naprawdę imponujące wyniki. W tej części skupimy się na pierwszej z nich, czyli kreacjach.

Facebook Shop – zaprezentuj swój asortyment

Shop znajduje się w lewej kolumnie na fanpage’u marki jako kolejna zakładka. Założenie go jest bardzo proste. Produkty można wprowadzić ręcznie lub powiązać shop z feedem produktowym.facebook shop

Shop to odsłona zbiorcza wszystkich produktów w nim umieszczonych. Każdy z nich posiada osobną stronę produktową złożoną ze zdjęcia, opisu i ceny. Jeśli użytkownik zdecyduje się na zakup, przekierowany jest poza Facebook, do strony sklepu. Na przyszłość planowane jest wprowadzenie płatności wewnątrz serwisu, co prawdopodobnie będzie wiązało się z prowizjami dla Facebooka. Takie rozwiązanie z pewnością zwiększy jednak atrakcyjność dla użytkowników, którzy zakupów będą mogli dokonywać faktycznie „za jednym kliknięciem” i w ramach jednej witryny.

Jakie korzyści czerpiemy z Facebook Shop?

  • dodatkowy kanał sprzedażowy,
  • skrócenie ścieżki prowadzącej klienta do zakupu,
  • kreacje reklamowe z możliwością oznaczenia produktów (analogicznie do oznaczania znajomych na zdjęciach).

To idealny duet wizerunkowo-sprzedażowy. Z naszego doświadczenia wynika, że CTR tych kreacji utrzymuje się na poziomie innych wizerunkowych materiałów (ok. 3%). Wyróżnia je jednak wysoki współczynnik konwersji. Może być nawet 4-krotnie większy niż w przypadku innych graficznych treści.

Collection Ads – inspiruj i przyciągaj klientów

Na skuteczność kreacji związanych z Facebook Shopem wskazuje też to, że Facebook zdecydował się na wprowadzenie reklam wykorzystujących ten format. Collection Ads umożliwiają zaprezentowanie produktu w naturalny sposób, na przykład w formie artystycznej aranżacji przyciągającej spojrzenie. Można tutaj skorzystać z wizerunkowych zdjęć z sesji zdjęciowej. Produkty zostaną zauważone, dzięki umieszczonym poniżej packshotom (z nazwą i ceną) odsyłającym bezpośrednio do strony produktowej.

Karuzela – pozwól na interakcję

Format karuzelowy umożliwia wyświetlanie w jednej reklamie do 10 obrazów lub filmów i dobranie do nich różnych linków i nagłówków. Oczywiście może być to też jeden obraz, pocięty na kilka części. Główną zaletą tej formy reklamy jest jej interaktywność. Osoby oglądające reklamę same przewijają karty reklamy karuzelowej i wybierają, co najbardziej ich interesuje. Umiejętne, kreatywne wykorzystanie tego formatu  jest znakomitym sposobem na angażowanie naszych potencjalnych klientów.

karuzela lancerto

Dlaczego reklamy na Facebooku są skuteczne?

Oczywiście wiele zależy od copy oraz kreacji reklamowej. Jednak bez wątpienia atutem Facebooka jest fakt, że reklamy wyświetlane są w sposób natywny – wpisując się idealnie w tablicę użytkownika. Na pierwszy rzut oka odróżnienie, co jest reklamą, a co niekomercyjnym postem stworzonym przez znajomych lub polubione marki jest bardzo trudne. Stąd „banner blindness”, największy problem portali horyzontalnych i stron wyświetlających reklamy w klasycznych formatach, na Facebooku prawie nie występuje.

Warto testować możliwości, jakie udostępnia Facebook. Przy odpowiedniej segmentacji użytkowników dotarcie do klientów jest proste i nie wymaga dużych budżetów. Już za tydzień zdradzimy kilka tricków, jak w sprawny sposób segmentować użytkowników i dzięki temu najefektywniej wykorzystać Facebook Shop. Stay tuned!

Share Button

One Comment

Comments are closed.