Dobre praktyki z Display Select Keywords

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat Display Select Keywords? W tym artykule przedstawimy małe case study i dobre praktyki dotyczące tej nowej usługi.
 

Z Display Select Keywords korzystamy od niemal roku. Niektórzy z Was pewnie testowali już tą usługę. Dla wszystkich tych, którzy tego nie zrobili i chcieliby dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat zapraszam do zapoznania się z artykułem!

Read more

Świętujemy 9-te urodziny!

Z okazji naszych 9-tych (bardzo novemowych, z łac. novem = dziewięć) urodzin trochę poszperaliśmy w przepastnym archiwum, wzięliśmy „kalkulator” do ręki i przygotowaliśmy infografikę: 9 faktów z życia Novem 🙂

info

Share Button

„TAP, TAP, DONE”, CZYLI NOWA METODA NA POZYSKIWANIE LEAD’ÓW NA FACEBOOKU

Wyobraź sobie, że od dziś strony docelowe twoich kampanii tworzą się same. Mimo tego, twoje kampanie konwertują na duże ilości lead’ów o wysokiej wartości, a lista adresów mailowych w Twoim CRM z każdą chwilą się poszerza. Brzmi niewiarygodnie? Dzięki Lead Generation Ad na Facebooku jest to nie tylko możliwe, ale i wyjątkowo proste.

Co to takiego?

Na początku miesiąca Facebook udostępnił wszystkim reklamodawcom nowy format reklamowy dla urządzeń mobilnych:

„(…) new solution called Lead Ads that gives people a quick and privacy-safe way to sign up to receive information from businesses, like newsletters, quotes and offers”. (źródło

Lead Generation Ad dedykowany jest przede wszystkim tym markom, których celem jest zdobycie jak największej ilości lead’ów kontaktowych, zarówno tych, które może wykorzystać później call center, jak i takich, które stworzą wewnętrzną bazę mailingową czy newsletterową. Ten typ reklamy pozwala także w przystępny sposób przeprowadzać ankiety czy zadawać pytania konkursowe – pula możliwości jest praktycznie nieograniczona.

„Tap, tap, done!”

Po kliknięciu w reklamę, zamiast na standardowy landing page, użytkownik przekierowywany jest na formularz tworzony w Power Editorze. Pierwszym krokiem formularza jest potwierdzenie danych – imienia i adresu e-mail – które użytkownik podał zakładając konto na Facebooku. Dane te uzupełniane są przez system automatycznie, co w oczywisty sposób przyspiesza i ułatwia proces składania lead’a. W praktyce oznacza to, że od pozostawienia najważniejszych informacji na swój temat, użytkownika dzielą zaledwie dwa dotknięcia wyświetlacza. Istnieje również możliwość zbudowania bardziej rozbudowanego formularza, który będzie zawierał pytania otwarte lub zamknięte – reklamodawca może dodać do trzech własnych pytań lub skorzystać z szeregu gotowych pytań z listy, związanych np. z: branżą motoryzacyjną, edukacją czy ubezpieczeniami.

artykuł

 

Bezpieczeństwo przede wszystkim!

Facebook, informując o nowych możliwościach, kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo danych swoich użytkowników. Formularz Lead Generation Ad musi zawierać link do polityki prywatności marki, a użytkownik ma możliwość edytowania danych podanych przy rejestracji, zanim zostaną one przekazane reklamodawcy. Co więcej, dane pochodzące z formularza dostępne są jedynie dla osób pełniących rolę administratorów fanpage, a nie do kont z pozwoleniami np. reklamodawcy czy analityka. Zawęża to krąg osób, które będą miały bezpośredni kontakt z danymi.

Real Time Lead Generation

Listy z informacjami przekazanymi przez użytkowników można zatem pobierać bezpośrednio z panelu administratora fanpage’a. Istnieje jednak możliwość także bezpośredniej synchronizacji CRMami za pośrednictwem jednej z platform partnerskich Facebooka, co daje nowe możliwości – wykorzystywanie danych real-time. Póki co, są to narzędzia, takie jak Driftrock, Marketo, Maropost, Oracle Marketing Cloud, Sailthru i Salesforce, ale Facebook obiecuje poszerzyć listę w nadchodzących miesiącach.

Nowe, lepsze Custom Audience

Oprócz usprawnienia procesu pozyskiwania lead’ów, czyli oczywistej wartości, jaką daje Lead Generation Ad, nowy typ reklamy niesie za sobą dodaną wartość dla użytkowników Custom i Audiences na Facebooku. Ponieważ pozyskiwany adres e-mail jest tym samym, przy którego użyciu użytkownik loguje się do swojego konta, listy CA tworzone na podstawie danych z Lead Generation Ad będą się cechować stuprocentowym Match Rate, a reklamodawcom dużo łatwiej będzie obliczyć zasięg, który wygeneruje reklama targetowana na taki customowy segment. Dzięki dodatkowym pytaniom w formularzu, pozyskane dane będzie można również w prosty sposób grupować, a więc tworzone w ten sposób grupy odbiorców będą dużo bardziej precyzyjne, a co za tym idzie – reklama będzie docierać do zainteresowanych osób dużo skuteczniej.

Share Button

Nowa Dyrektor Sprzedaży w Novem

Mamy nową Dyrektor Sprzedaży! 🙂 Do zespołu Novem dołączyła Marlena Wieteska, wcześniej związana z branżą marketingową i gamifikacją. 

Marlena_Wieteska_zdjęcie

Marlena Wieteska jako dyrektor sprzedaży będzie odpowiadała za rozwój biznesu poprzez pozyskiwanie nowych klientów oraz strategię opartą na relacyjnym, angażującym i eksperckim podejściu do klienta a także za całość działań sprzedażowych Novem. Swoją karierę zawodową rozpoczęła od pracy w marketingu w bankach (Handlobank, Citibank, Raiffeisen Bank).

Przez ostatnie 2,5 roku była związana z Gamfi, początkowo start-up’em, obecnie liderem gamifikacji w Polsce. Jako Business Development Director odpowiadała za strategię sprzedażową, edukując i tworząc potrzebę wykorzystania gamifikacji wewnątrz organizacji i w komunikacji reklamowej. Pracując dla Gamfi pozyskała takie marki jak: Sony, Play, Allegro, Loreal, 4F, Hoop Cola, Bonduelle, PZU.

Dodatkowo, Marlena zajmuje się także działalnością edukacyjną. Prelegentka konferencji, trenerka oraz autorka wielu artykułów.

Marlena Wieteska jest absolwentką Wydziału Zarządzania i Marketingu Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Prywatnie, praktykantka jogi Ashtangi, fanka lasu i weganka. W wolnych chwilach uczestniczy w  warsztatach teatralnych z improwizacji. Ze swoich ulubionych dziedzin – filozofii wschodu i antropozofii Rudolfa Steinera czerpie wiedzę życiową. Twierdzi, że jej zainteresowania mają ogromne znaczenie i przełożenie na sprzedaż. „Joga pozwala akceptować ludzi i budować relacje, warsztaty z improwizacji pokonują bariery i pomagają w angażowaniu” – opowiada Marlena Wieteska. Swoje doświadczenia ogłosi niebawem w autorskiej koncepcji: „Sprzedaż poprzez angażowanie”.

Share Button

Novem powołuje spółkę dedykowaną do obsługi podmiotów e-commerce.

Powołaliśmy do życia spółkę Entado Media. Celem nowopowstałej spółki jest dostarczanie na polski rynek e-commerce innowacyjnych i precyzyjnie wyselekcjonowanych rozwiązań do wsparcia sprzedaży w e-sklepach. Na czele spółki Entado stanął Filip Kłodawski. 

 

Filip_Kłodawski_Entado

Polscy przedsiębiorcy prowadzący e-commerce coraz chętniej poszukują narzędzi i technologii, które zapewniają wzrost sprzedaży, wpływają pozytywnie na doświadczenia związane z zakupami on-line oraz poprawiają efektywność komunikacji z klientem. My również wierzymy w innowacyjne technologie umożliwiające wielokanałową, spersonalizowaną komunikację, która oparta jest na zautomatyzowanej analizie danych. Wiemy także, że takie narzędzia muszą być intuicyjne i niezawodne. Poszukiwaniem, dostarczaniem i ich wdrażaniem na polskim rynku zajmuje się nasza firma. Oferta Entado jest rozszerzeniem działalności Novem o usługi związane z komunikacją do bazy własnej klienta – powiedział Filip Kłodawski, Prezes Zarządu Entado Media Sp. z o.o

Wideo-wypowiedź Filipa Kłodawskiego, Prezesa Entado:

Priorytety spółki to:

  • ułatwienie osiągania celów biznesowych osobom odpowiedzialnym za sprzedaż i marketing w przedsięwzięciach z internetowym kanałem sprzedaży,
  • dostarczanie sprawdzonej i najlepszej technologii, umożliwiającej e-sklepom osiąganie przewagi konkurencyjnej,
  • wyszukiwanie rozwiązań, które będą wychodzić naprzeciw pojawiającym się trendom i potrzebom w e-commerce.

 

Share Button

RMF MAXXX o współpracy z Novem

W ostatnim czasie rozpoczęliśmy długookresową współpracę z marką RMF MAXXX w zakresie kompleksowej obsługi mediów społecznościowych.

Zapraszamy do POSŁUCHANIA 🙂  jednego z głosów Radia i oglądnięcia wideo. O współpracy opowiada Jarek Tworek, Brand Manager Radia RMF MAXXX.

Share Button
1

Google Customer Match czyli targetujemy na adresy mailowe!

Po niedawnym udostępnieniu reklam w Gmailu wszystkim reklamodawcom, Google  AdWords zaproponowało nową usługę dopasowania reklam do klienta. Customer Match  pozwala tworzyć listy z adresami e-mail klientów, którym można wyświetlać reklamy w wyszukiwarce Google, na YouTube oraz w Gmailu.

Po raz pierwszy narzędzie AdWords wykorzystuje zewnętrzne dane o użytkownikach w celu dostarczenia im istotnych i trafnych przekazów reklamowych. Jednak Customer Match to nie tylko kierowanie przekazu do obecnych klientów, ale także szansa dotarcia do nowych odbiorców podobnych do naszych klientów (Silmilar Audience).

Custom i Lookalike Audiences na Facebooku

Od dłuższego czasu podobna funkcjonalność dostępna jest dla reklamodawców korzystających z Facebook Ads. Segmenty odbiorców reklamy mogą być tworzone na podstawie list adresów e-mail lub numerów telefonów wgrywanych do systemu. Odnalezione rekordy mogą nie tylko zostać wykorzystane jako nowy, niezwykle skuteczny segment odbiorców, ale także służą jako podstawa do stworzenia tzw. Lookalike Audience, czyli grupy „behawioralnych bliźniaków” osób z listy.

W Novem emitujemy reklamy targetowane na odbiorców z grup Custom i Lookalike już od dawna,     a wyniki kampanii wielokrotnie potwierdzały skuteczność takich targetów. Najlepiej przekonują o tym liczby: w przeprowadzonych przez nas kampaniach z użyciem grup „bliźniaków behawioralnych”, grupy reklam targetowane na Lookalike osiągały najwyższy wskaźnik CTR w kampanii (niejednokrotnie wyższy niż CTR grup reklam retargetowanych) i dwukrotnie niższy koszt pozyskania konwersji. Tymczasem w przypadku kampanii, których celem było pozyskanie jak największej ilości kalkulacji składki AC/OC, CR w grupach targetowanych na Lookalike Audiences był dwukrotnie wyższy niż w reszcie kampanii.

 

lookalika

Jak uruchomić Customer Match

Uruchomienie kampanii w oparciu o dane pochodzące z Customer Match nie różni się zbytnio od tworzenia kampanii remarketingowych. Jedynie na początku musimy przygotować plik .csv z listą adresów e-mail. Dane nie muszą być zaszyfrowane, ponieważ Google dokona ich zahaszowania. Listy z e-mailami nie zostaną nikomu udostępnione i znikną po 7 dniach od rozpoczęcia procesu dopasowania.

Po ręcznym wgraniu pliku lub dodaniu go z wykorzystaniem API, Google dopasuje e-maile do kont Google zalogowanych użytkowników, tworząc listy z odbiorcami.  Gotowe listy z danymi  będziemy mogli użyć w kampanii na wyszukiwarkę Google, na Gmailu lub na YouTube. Listy Customer Match dodajemy do kampanii tak jak listy remarketingowe. Za ich pomocą zwiększymy zasięg naszych reklam o nową grupę odbiorców, ale także wykluczymy różne grupy użytkowników.

Tworząc kampanię Customer Match musimy pamiętać o kilku ograniczeniach. Dla Google ważne jest umożliwienie użytkownikom zarządzania ich  prywatnymi danymi, dlatego w  trakcie tworzenia listy musimy obligatoryjnie dodać link do rezygnacji z otrzymywania e-maili. Co więcej, aby rozpocząć wyświetlanie reklam, lista odbiorców musi składać się z minimum 1000 użytkowników.  Ważną sprawą jest też okres członkostwa danych e-maili na liście, który może trwać maksymalnie 180 dni.

Silmiar Audience

Razem z Customer Match otrzymujemy automatycznie generowane listy Silmilar Audience umożliwiające dotarcie do nowych grup użytkowników wartościowych z punktu widzenia reklamodawcy. Dzięki nim będziemy mogli emitować reklamy do osób o podobnych zachowaniach w sieci jak użytkownicy, których e-miale posiadamy, a więc zwielokrotnić liczbę odbiorców naszych reklam. Listę z Similar Audience wykorzystamy zarówno w kampaniach kierowanych na Gmail jak i na YouTube. Warto pamiętać, że nie będziemy mogli użyć jej w kampaniach na sieć reklamową Google.

 

^0081BBB6AB12B5D82F794EEFA9AB8373F23EB30D9599662602^pimgpsh_fullsize_distr

Źródło: materiały Google

Strategie w Customer Match

Customer Match umożliwia nam wybór odpowiedniej strategii w zależności od naszych celów. Mając do dyspozycji listę e-mail klientów, którzy dokonali zakupu, zapisali się do newslettera czy zarejestrowali się w programie lojalnościowym w sklepie stacjonarnym możemy różnicować nasz przekaz reklamowy. Możemy:

  • zaktywizować klientów, którzy nie dokonali żadnego działania poprzez dodanie komunikatu o specjalnych zniżkach i ofertach,
  • zindywidualizować przekaz reklamowy na podstawie poprzednich zakupów naszych klientów,
  • dostarczyć klientom komunikat z ofertą limitowaną czasowo i dopasowaną do ich ostatniego zakupu (up-selling, cross-selling),
  • zwiększyć lojalność naszych obecnych klientów poprzez promowanie ekskluzywnych ofert i zachęcenie do instalacji aplikacji czy odwiedzenia witryny.

Customer Match to kolejny krok naprzód w dostarczaniu odbiorcom dopasowanych treści reklamowych wtedy, gdy są najbardziej zainteresowani i doskonałe uzupełnienie remarketingu opartego o tagi.

Usługa zaczęła pojawiać się w wybranych kontach, a wkrótce będzie dostępna dla każdego reklamodawcy AdWords.

 

Share Button