Jak Internet Rzeczy może zmienić oblicze reklamy?

Liczba urządzeń podłączonych do Internetu już na przełomie 2008 i 2009 roku przekroczyła liczbę mieszkańców Ziemi. Prognozuje się, że już w 2020 roku na jedną osobę będzie przypadało 1,5 urządzeń mobilnych podłączonych do sieci[1]. Jaki wpływ na rynek reklamy będzie miała ta stale rosnąca liczba urządzeń i ilość przesyłanych przez nie danych? Czy smart domy i smart AGD to przesada, czy naturalna kolej rzeczy?

Read more

Kiedy 2+2 nie zawsze równa się 4, czyli jak oceniać wyniki kampanii

W zarządzaniu budżetami reklamowymi bardzo często pojawia się problem zawarty w dwóch zdaniach przez Johna Wanamaker’a, amerykańskiego pioniera reklamy: „Połowa pieniędzy wydawanych na reklamę jest wyrzucana w błoto. Problem w tym, że nie wiem, która połowa”.

Read more

Targetowanie na słowa kluczowe w kampaniach display

Marketerze! Czy widmo ślepoty banerowej (ang. banner blindness) prześladuje Cię w najgorszych koszmarach, a niskie CTR-y w kampaniach display spędzają Ci sen z powiek? A może precyzyjnie docierasz do swoich odbiorców, ale jest ich bardzo, bardzo mało? Spokojnie, jest wiele sposobów na poprawienie widoczności Twoich reklam. Jednym z nich jest wyświetlanie reklamy w idealnie dopasowanym do niej kontekście tematycznym bez konieczności drastycznego ograniczania zasięgu kampanii. Dowiedz się, jak działa targetowanie na słowa kluczowe i jak możesz wykorzystać je najefektywniej!

Read more

Google Analytics 360 Suite: od mierzenia efektywności do optymalizacji

Wszyscy czekali na ostatni wyraźnie brakujący klocek w ekosystemie analityczno-reklamowym Google'a, czyli dawno zapowiedziany Data Management Platform (DMP) Google Audience Center.

Read more

Jak zwiększyć powierzchnię reklam w sieci wyszukiwania

18 lutego Google oficjalnie potwierdziło decyzję o usunięciu reklam z kolumny z prawej strony wyników wyszukiwania. Od tego również dnia udostępniło 4 boksy reklamowe nad lub pod wynikami organicznymi. Ta zmiana prawdopodobnie spowoduje wzrost kosztów kliknięcia, dlatego ważne jest, aby reklama nie tyle była trafna, ale także, aby zajmowała większą powierzchnię. Nie wiesz jak to zrobić? W tym artykule dowiesz się, jakie są dobre praktyki w skutecznym zwiększaniu powierzchni reklamowej w wynikach wyszukiwania.

Read more

Inwestujemy w nowe kompetencje!

W zeszłym tygodniu a dokładnie 17 lutego 2016 rozszerzyliśmy ofertę Novem o działania związane z doradztwem i strategią komunikacji - objęliśmy większościowy pakiet udziałów w spółce Brave Girls. Celem poszerzenia struktury Grupy Novem o spółkę Brave Girls jest zwiększenie skuteczności prowadzonych aktywności w Internecie. Spółka odpowiedzialna będzie za wsparcie Klientów w tworzeniu nowoczesnej strategii marki oraz strategii marketingowej (w tym social mediowej), uwzględniającej spojrzenie na markę przez pryzmat nowych mediów i nowych możliwości.

Read more

Wszystko, co powinniście wiedzieć o Private Marketplaces, część II

Zapoznałeś się z podstawami wiedzy o PMP, które przedstawiliśmy w pierwszej części artykułu i chciałbyś wiedzieć więcej? W poniższym artykule zagłębiamy się w temat prywatnych deali – dowiesz się między innymi o kolejnych przewagach PMP nad kampaniami prowadzonymi w Open Market oraz jaki typ deala powinieneś wykorzystać, żeby osiągnąć założone cele.

Read more

Kampanie Asortymentowe DoubleClick (DoubleClick Inventory Campaign)

Prowadzisz sprzedaż przez Internet? Chciałbyś zautomatyzować proces tworzenia dedykowanych reklam? Zastanawiałeś się, o ile skuteczniejsze mogłyby być Twoje reklamy z podaną ceną?
Ten artykuł odpowie na powyższe pytania oraz przybliży Ci tematykę kampanii asortymentowych DoubleClick Search.

Read more