„To wynika z wiedzy geeka” – kampania wizerunkowa Morele.net

Lider sprzedaży online podzespołów komputerowych, internetowy sklep Morele.net, wystartował z kampanią wizerunkową promującą zakupy online laptopów i komputerów stacjonarnych. Za strategię komunikacji, planowanie mediów oraz działania marketingu efektywnościowego odpowiada agencja Novem, natomiast koncepcję kreatywną opracowała i zrealizowała agencja Schulz Brand Friendly.

Na potrzeby kampanii przygotowano serię spotów, przedstawiających proces podejmowania decyzji zakupowej dotyczącej laptopa. – Asortyment laptopów i komputerów stacjonarnych dostępnych na rynku jest bardzo szeroki, przez co osobom, które nie mają specjalistycznej wiedzy, trudno jest podjąć decyzję zakupową. Dlatego najczęściej o to gdzie kupić laptopa pytamy zaufaną osobę, którą postrzegamy jako eksperta w dziedzinie elektroniki użytkowej. Nasza kampania ma uświadomić osobom podejmującym decyzję zakupową, że eksperci z ich grona z pewnością doradziliby im zakupy w Morele.net. – mówi Michał Pawlik, prezes sklepu internetowego.

Kampania ma przyczynić się do wzrostu rozpoznawalność marki Morele.net jako idealnego miejsca do zakupów online w zakresie elektroniki użytkowej. Najszersza w Polsce oferta w tym asortymencie  (ponad 180 tysięcy produktów), niskie ceny, intuicyjna witryna z dużą ilością pomocnej w procesie zakupowym treści (oceny użytkowników, testy wideo, zdjęcia 3D) to atuty sklepu. Ponadto sklep zatrudnia grono specjalistów  zajmujących się doradztwem klienta oraz tworzy za pomocą social mediów i forów internetowych zaangażowaną w doradztwo społeczność.

Pomysł kreatywny ma źródło w fakcie, że sklep Morele.net cieszy się ogromnym uznaniem w szeroko pojętej branży informatycznej. – Insight jest szalenie prawdziwy i znany chyba każdemu: gdy przychodzi o poradę w sprawie wyboru odpowiedniego sprzętu komputerowego, to nasi znajomi geekowie stają się najcenniejszym źródłem wiedzy. – komentuje Artur Leśniak, creative group head w Schulz Brand Friendly.

Kampania obejmuje działania digital (w szczególności YouTube) oraz OOH. – Planując zintegrowaną komunikację marki pod uwagę wzięliśmy specyfikę grupy docelowej oraz obecną sytuację brandu. W kampanii efektywnie zbudujemy zasięg według starannie opracowanych scenariuszy narracji. Do emisji i analityki wykorzystamy zaawansowane narzędzia, które pozwolą nam w czasie rzeczywistym sprawdzać efektywność prowadzonych działań. – mówi Jacek Pasławski, prezes agencji Novem, odpowiedzialnej za przygotowanie i realizację projektu.

Pierwszy flight kampanii wystartował 2 stycznia i potrwa miesiąc.

Share Button