3 x obniżenie CPL przy jednoczesnym 2.5x wzroście skali

Firma Stegu tworzy materiały wykończeniowe, które nadają naturalnego piękna w każdej sferze architektury: wnętrza, elewacje, ogrodzenia, dekoracje, elementy ogrodowe. Stegu jest polskim producentem i właścicielem takich marek, jak mollis®, Puffin®, Wood Collection®, Stones® czy Stoneco®, które są obecne w sprzedaży w największych sklepach budowlanych.

3 x obniżenie CPL przy jednoczesnym 2.5x wzroście skali
Klient
Stegu
Usługi
Kampania mediowa & social media
Lata współpracy
2021 - 2023
Kanały
Google, Facebook, Linkedin

Wyzwania

Projekt STEGU we współpracy z PA Digital Group rozpoczął się w lipcu 2021 roku, koncentrując się na osiągnięciu kilku kluczowych celów. Głównym wyzwaniem było zbudowanie nowych kanałów komunikacji w obszarze digitalu, integrując sprzedaż online i offline u partnerów oraz automatyzując komunikację z klientem. Dodatkowo, celem było zwiększenie interakcji w mediach społecznościowych, wzrost liczby fanów i followersów, oraz stworzenie dwutorowej komunikacji dla klientów indywidualnych i architektów.

Aby osiągnąć te cele, zastosowano strategię "DIGITAL FIRST", skupiającą się na zdefiniowaniu unikalnych wartości paneli tapicerowanych mollis®. Projekt skoncentrował się również na zoptymalizowaniu kosztów pozyskania leadów poprzez wdrożenie lead magnetów, nowych kanałów komunikacji i bieżącą edukację grupy docelowej. Ponadto, opracowano koncepcję współpracy z architektami i zwiększania zasięgów płatnych i organicznych.

W obszarze mediów społecznościowych, przeprowadzono komunikację dostosowaną do każdej kategorii produktów, co zaowocowało zwiększeniem liczby fanów, polubień i interakcji z publikacjami. Prowadzono także bieżącą komunikację z użytkownikami, opracowano koncepcje współpracy z influencerami i zorganizowano konkursy. Ponadto, automatyzowano komunikację z klientem na lejku sprzedażowym poprzez cykliczną wysyłkę newsletterów wizerunkowych i produktowych.

Rozwiązania

Nasze działania koncentrowały się na wdrożeniu strategii DIGITAL FIRST dla klienta z branży wnętrzarskiej, skupiając się na unikalnych wartościach produktu i efektywnym lejku sprzedaży. Wdrożyliśmy mnóstwo mechanizmów zwiększających zasięg marki, m.in. poprzez współpracę z influencerami czy aktywne kampanie social media. Dzięki naszym działaniom optymalizowaliśmy koszt pozyskiwania leada i zwiększyliśmy sprzedaż w kanale e-commerce.

  1. Zdefiniowanie unikalnych wartości paneli tapicerowanych mollis®
  2. Zaprojektowanie lejka sprzedażowego
  3. Rozpoznanie grupy docelowej
  4. Wdrożenie strategii komunikacji sociale media dostosowanej do każdej kategorii produktów
  5. Zautomatyzowanie komunikacji z klientem na lejku sprzedażowym
  6. Prowadzenie skutecznych kampanii wspomagających sprzedaż
  7. Zwiększenie sprzedaży paneli tapicerowanych mollis® i Puffin® na e-commerce u partnerów
  8. Optymalizacja najbardziej efektywnych działań

Efekty

1,2
mln
unikalnych osób w targecie
9500
%
wzrostu reakcji na Facebooku
25
%
współczynnik OR dla automatyzacji email
19
%
wzrostu ogólnego ruchu na stronie z reklam płatnych
5
x
obniżenie kosztu pozyskania leada z Google Ads
1,4
mln
wyświetleń reklam w 1 miesiący

Nasza kampania marketingowa odniosła spektakularne sukcesy, zwiększając zasięg do 1,2 miliona osób przy niskim koszcie aktywności użytkownika. Obniżyliśmy koszt pozyskania leada trzykrotnie, co skutkowało 2,5-krotnym wzrostem skali działań. Koszt pozyskania leada z Google Ads obniżył się pięciokrotnie, a z Facebook Ads trzykrotnie w ciągu 5 miesięcy. Obecność w mediach społecznościowych zwiększyła się, z 4 milionami wyświetleń postów i 20% wzrostem liczby fanów. Zaangażowanie użytkowników wzrosło, co przełożyło się na duży wzrost reakcji na posty na Facebooku i Instagramie. 19% ruchu na stronie pochodziło z reklam, które były wyświetlane ponad 1,4 miliona razy w miesiąc. Dzięki tym działaniom osiągamy lepsze wyniki i zyskujemy nowych, lojalnych klientów.

Efekty

Next steps

  1. Uruchomienie nowych kanałów Social Media
  2. Wdrozenie nowych kanałów platnej promocji
  3. Wzrost sprzedaży produktów marek Wood Collection®, Stones® i Stoneco®
  4. Nawiązanie nowych partnerstw
  5. Umocnienie pozycji marki na rynku
Stars - Marketingly X Webflow Template

Porozmawiajmy o Twojej strategii digital

Sprawdź pozostałe case studies